Naše zkušenosti

Ochranné známky

„Maso z Vysočiny“ nelze balit v Polsku

Jak moc je těžké vymyslet novou značku či označení? A do jaké míry pomůže formalismus, kdy vyměníte písmeno a tvrdíte, že „adihas“ nemá s adidasem nic společného? Konečný verdikt v případě české registrace vynese Úřad na ochranu průmyslového vlastnictví.

Celý článek →
Celosvětová registrace značky pro všechny výrobky a služby? Investice za 40 milionů

Spor Budějovického Budvaru s koncernem Anheuser-Busch InBev názorně ilustruje zásadní rys duševního vlastnictví, kterým je omezená teritoriální povaha. Jeho ochrana platí vždy jen na konkrétním území.

Celý článek →
Ochrannou známku ubrání i její proslulost

Jednu značku mohou používat dvě různé firmy, ovšem jen pro zcela rozdílné produkty či služby. Ale třeba boty Coca-Cola si stejně registrovat nemůžete.

Celý článek →